2011-12-24

Aku cinta padamu...

Meninggalkan dirimu tanpa alasan yang cukup kuat bukan bererti tiada lagi cinta dihati,
Tapi kerana aku amat mencintai dirimu,
Kerana itulah aku melangkah pergi,
Kerana aku bukanlah seorang yang terbaik untuk menjadi yang teristimewa buat dirimu,
Aku telah menjaga sebaik mungkin hati ini,
Agar ia tidak berpaling dari terus mencintaimu,
Jika kau mengerti mengenalimu adalah perkara terbaik yang pernah aku lalui,
Mencintai dan menyayangi mu antara perkara terindah dalam hidupku,
Kau terlalu baik pada pengamatan ku ini,
Kau terlalu sempurna dimata ku,
Sehingga aku tidak berpaling kearah lain jika bersama mu cukup memiliki apa yang aku cari,


Bagiku...
Menyayangi mu dengan seikhlasnya,
Mencintai mu dengan sepenuhnya,
Menerima mu apa adanya,


Namun,
Tidak adil bagi mu,
Aku adalah insan kerdil yang hanya mempunyai sekeping hati,
Jika hendak dibandingkan diri mu, aku bukan yang terbaik buat mu,
Kau lebih berhak untuk mendapatkan seorang yang baik, malah lebih baik dari diri ini,


Bukan tiada lagi cinta,
Aku terpaksa melakukannya,
Meninggalkan mu adalah satu penyeksaan yang tiada penghujungnya,
Aku perlu mencari diri sendiri,
Mencari Nur yang telah hilang,
Mencari hidayah yang akan menjadikan aku seorang yang setanding dengan mu,


Andai kau tahu,
Dirimu sangat bermakna bagiku,
Tiada yang mampu menggantikan dirimu dihati ini,
Aku percaya perpisahan ini mempunyai hikmah hanya Dia yang mengetahui,
Aku ingin menjadi hamba yang diredhai,
Andai ada cinta lagi,
Aku menanti mu disini,
Bukan kerana tiada cinta di hati....







No comments:

Post a Comment