2012-03-26

Kembali

Setelah sekian lama menghilang,
Akhirnya kau pulang,
Kelihatan begitu senang,
Pada mata yang memandang.
Untuk apa kembali lagi
Andai itu satu tragedi
Menusuk menyayat hati
Pada yang empunya diri.

Aku bertanya pada mu,
Mengapakah kau kembali?
Lalu kau pun menjawab,
Untuk cinta di hati.
Aku bertanya lagi,
Ada apa pada cinta mu?
Kau menjawab penuh keyakinan di hati,
Cintaku adalah suci,
Cintaku adalah murni,
Cintaku tidak berbelah bagi.

Lalu aku berpaling dan melangkah pergi,
Meninggalkan dirimu sendiri,
Kerana aku tahu,
Cintamu bukanlah untukku,
Andai cintamu suci,
Mengapa dikotori dengan kata-kata nista,
Andai cintamu murni,
Mengapa harus aku yang sepi,
Andai cintamu tidak berbelah bagi,
Mengapa aku ditinggal pergi,
Terkapai-kapai sendiri,
Menunggu yang tak pasti.

No comments:

Post a Comment