2011-11-21

Malang tak berbau...

Masuk hari ni, dah 3 hari aku dok ulang alik dari rumah abah aku ni kat Dengkil ke UPM. Penat tu memang la penat, dengan kerjanya tak siap-siap lagi. Tapi apa boleh buat, dah nama lagi tanggungjawab kan... Dalam 3 hari ni, adalah satu hari tu tengah syok dok merempit dengan "best friend" aku ni yang juga merangkap teman sebilik, tiba-tiba tayar motor tu pancit. Tengok jam kat tangan, dah menunjukkan pukul 7 malam. Apa lagi, gelabah la kitorang, dah la highway tu sunyi (highway Puchong). Nak tak nak terpaksa call abah aku ni untuk minta bantuan. Dalam dok menunggu abah aku datang, ramai juga yang lalu ikut situ dan ada yang handsome tapi tak boleh nak pakai sebab tengok je aku dengan Sofea dok kat situ. Tak de sikit pun rasa nak tolong. Masa dok sembang-sembang , tiba-tiba datang la sorang budak lelaki ni, orangnya ok, boleh tahan (hehehehe...). Dia tanya la kitorang (Asal dok kat sini malam-malam nie, motor rosak ke?) Kitorang pun jawab la, (tak, tayar bocor)... Lepas dok soal jawab kejap, dia pun buat la keputusan nak tolong hantar kitorang sampai rumah.. Jadi aku kena la call abah aku balik supaya tunggu je kat rumah sambut kedatangan kami. Aku dengan sofea naik motor dia, dia pula naik motor yang bocor tu. Dah selamat sampai rumah, kitorang ajak la dia singgah minum air sebagai tanda terima kasih, tapi dia tak nak.. Dia cakap "tak pe, tak payah susah-susah, dia tolong pun sebab tanggungjawab sebagai seorang insan". Jadi kitorang pun, ucap la terima kasih yang tak terhingga pada dia.. Yang buat kitorang terkilan sampai hari ni, sebab tak sempat nak minta nombor phone dia (hehehehehe)

1 comment:

  1. sampai hari ni masih teringat si dia yang baik hati itu..hehehhe

    ReplyDelete