2012-01-13

Diam lebih baik dari banyak cakap!!!!!!!!!!!

Kadang-kadang diam itu perlu, diam bukan bererti mengalah, diam juga bukan bererti kesunyian. 

Diam itu perlu untuk mengembalikan diri yang sebenar, mamberi peluang untuk muhasabah diri.

Diam lebih baik dari bercakap perkara yang kosong dan sia-sia.

Banyak bicara kadang kala akan menunjukkan kebodohan diri, mempamirkan kelemahan diri.

Tidak berbalas kata bukan bereti salah, tidak bererti dipihak yang salah.

Selagi bahang itu masih panas,tiada gunanya berbicara, jika sekadar merosakkan jiwa.

Kadang kala aku diam bukan bererti aku mengakui salahku.... memang di luar banyak bicaraku tiada pangkalnya.... petahku berkata kadang tidak membawa maksud yang mendalam.... Tapi kadang jua aku diam bukan bererti aku kalah... Memberi ruang pada satu kata yang amat pedih didengar.... Supaya aku kenal hati budimu....

No comments:

Post a Comment