2011-09-30

Aku Seorang Muslimah


Aku Muslimah,Pada awalnya aku tidak mengerti,
Keislamanku kerana keluargaku islam..
Islam ku jalani dengan penuh tuntutan adat istiadat...
Tiba-tiba aku "Gamang"
Sebahagian rutin ku dengan islam ada yang tidak berkesinambungan...
Aku ingin tahu, aku mencari... dan terus mencari..
Ku abaikan setiap kata orang..
Ku abaikan setiap pandangan orang,
Kerana ianya hanya melemahkan semangat..
Aku berjuang keras saat nafsu dan syaitan berkuasa keatas diriku..
Terkadang terasa sakit,
Terkadang rasa lemahnya iman..
terkadang rasa ingin putus asa...
Namun ku gagahkan diri, kuatkan semangat,
Demi mencari keredhaan...
Ya Allah, berikan aku kesempatan melangkah...
Ya Allah, biarkan aku bersama muslimah...
Ya Allah, berkatilah setiap yang aku lakukan..
Ya Allah izinkan aku menjadi hamba yang taat dan anak yang solehah..
Ya Allah, redhakan syurga untukku, seandainya layak untuk aku menggapainya..
INSYA ALLAH....





No comments:

Post a Comment